17 Oct 2016

CHICAGO, Illinois (USA)--(BUSINESS WIRE) Microsoft heeft TMC, een divisie van C.H. Robinson gekozen als zijn wereldwijd aanbieder van logistiek management. TMC zal wereldwijd technologische en beheerdiensten aanbieden aan de technologiegigant, ter ondersteuning van de levering van de producten naar bedrijven, huizen en gemeenschappen in de hele wereld. TMC werd gekozen vanwege diens gedifferentieerde wereldwijde mogelijkheden en uitgebreide ervaring in het beheer van logistiek voor grote multinationale verzendbedrijven. TMC rondde kortgeleden de implementatie van Microsoft in elke regio af en beheert nu actief het wereldwijde netwerk van het bedrijf.

“Als een pionier in de technologie-industrie begrijpt en erkent Microsoft innovatie, connectiviteit en de beste mogelijkheden in de klasse. Het besluit om ons enkele wereldwijde platform te gebruiken dat de kwaliteit heeft om logistiek in alle regio's op elke wijze te beheren, zegt alles over de mogelijkheid van TMC om voor groei, differentiatie en klantoplossingen te zorgen,” zei Jordan Kass, president van TMC.

Microsoft benut TMC’s cloud-based wereldwijde technologie, gecombineerd met beheerdiensten waaronder procesmanagementervaring en leveringsketenadvies. Elke Control Tower®-locatie binnen het wereldwijde netwerk van TMC speelt een rol bij het beheren van de leveringsketen van Microsoft, in meer dan 100 landen en met elke wijze van transport. Het Control Tower®-netwerk met locaties in Chicago, São Paulo, Amsterdam, Wroclaw, Mumbai en Shanghai, wordt verbonden door TMC’s enkele wereldwijde technologieplatform Navisphere®, dat netwerken van leveringsketens optimaliseert en communicatie en connectiviteit bij logistieke aanbieders stroomlijnt.

“Deze prestatie en dit dienstenniveau is mogelijk dankzij de toewijding, het talent en de onbegrensde inzet van onze medewerkers in de hele wereld,” zei Brent Nagy, vicepresident bedrijfsstrategie. “Het was een project van meerdere jaren dat een hoog niveau van synchronisatie vereiste bij onze teams op elke Control Tower-locatie. Gedurende het gehele proces streefden de teams in een onophoudelijke zoektocht operationele uitmuntendheid en voortdurende verbetering namens Microsoft na.”

“In de uitvoering van onze wereldwijde leveringsketen staat onze vaardigheid tot schaalaanpassing en beweeglijkheid in een dynamisch landschap centraal. Daarbij zijn zichtbaarheid, flexibiliteit en snelheid van doorslaggevend belang in wat wij vragen van onze wereldwijde technologische TMS-aanbieder,” zei Alaina Hawkins, senior manager wereldwijde logistiek bij Microsoft. “Door wereldwijd gebruik te maken van het enkele transportmanagementplatform van TMC beschikken we bijna in real-time over end-to-end zichtbaarheid in de leveringsketen, waarmee we dynamische beslissingen kunnen nemen over onze uitvoeringsstrategie.”

Over TMC ®
TMC is een divisie van C.H. Robinson, één van 's werelds grootste aanbieders van externe logistiek (third party logistics, 3PL). TMC biedt Managed TMS®, waarin een wereldwijd transportmanagementsysteem (TMS), logistieke proceskennis en adviesdiensten worden gecombineerd. Op zes Control Tower-locaties in de hele wereld, in Amsterdam, Chicago, Mumbai, São Paulo, Shanghai en Wroclaw, kunnen klanten toegang krijgen tot cloud-based, bedrijfseigen TMS-technologie, logistieke experts en leveringsketen-ingenieurs om dagelijkse operaties te beheren en de leveringsketen te optimaliseren. In 2014 had TMC meer dan 4,2 miljoen zendingen en voor meer dan $ 2,7 miljard aan lading in beheer voor klanten uit de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.mytmc.com.